Support

Mailstrul bokningskonfirmationer

Pga ett fel hos vår mailleverantör är det osäker leverans på konfirmationsmailen just nu. Vi ber om ursäkt för detta! Som arrangör hittar du alltid din kunds kvitto om du klickar på bokningsnummret i detlagarlistan. 

Vanliga frågor

GDPR

Angående mailet om att godkänna villkor: I villkoren godkänner du en text som vi visar för deltagare när de bokar. Den texten kommer att läggas ut i morgon. Den är alltså inte live idag, vilket kan vara förvirrande när ni läser allmänna villkor. Vi ber om ursäkt för detta!

Vi har gjort några uppdateringar inför GDPR. Det viktigaste är:

* Uppdaterade Villkoren för Arrangörer. När du loggar in kan du läsa och acceptera de nya villkoren.

* Vi talar om för deltagare vem som äger datan och därför måste alla arrangörer (som inte är privatpersoner) lämna officiellt namn och orgnummer. Detta för att vi tydligare ska kunna tala om för deltagarna vem som äger datan de lämnar i sin bokning.

* Det är förbjudet att sammla in kännslig information om deltagare i anmälningsformuläret. 

Vi har också gjort en sammanfattning som kan hjälpa dig med GDPR frågor i ditt eventskapande.

 

Jag behöver hjälp  

Det säkraste och snabbaste sättet att få tag på oss är alltid via mail. Ett ökat tryck på bokningar gör att vi har svårt att svara i telefon men vi försöker hjälpa alla via mail så fort vi kan!

Har du gjort en bokning? Vi kan tyvärr inte ta emot avbokningar eller svara på frågor om enskilda evenemang. Vi måste be dig kontakta arrangören. Har du inte kontaktuppgifter? De finns i bekräftelsemailet eller via länken "Hjälp med bokningen" längs ner till höger på bokningssidan.

Jag får inte mail från er  

Har du försökt återställa ditt lösenord men får inte mailet med återställningslänken? Eller saknar du en bokningsbekräftelse? Sök efter "Simple Signup" i din skräppost! Tyvärr har vi noterat att mail hamnat i skräpposten hos många kommuner och myndigheter senaste tiden. Kolla skräppost och om du jobbar inom kommun eller myndighet kolla med din IT-support. 

 

Hur kan jag ta betalt av mina deltagare?  

Läs mer om betalalternativ för dig som tar betalt för ditt event. 

 

Hur och när får jag ut mina försäljningsintäkter?

De flesta av våra arrangörer väljer att ta betalt via Payson. Om du gjort det sitter sina försäljningsintäkter säkert på ett klientmedelkonto hos Payson. (Payson har de tillstånd som Finansinspektionen kräver av bolag som förmedlar betalningar och hanterar klientmedel.) För att flytta försäljningsintäkter till din bank behöver du registrera dig hos Payson med samma mailadress du registrerat hos oss. När du gjort det kan du logga in på Payson och flytta försäljningsintäkter till din bank hur ofta - eller sällan - du vill. Notera: om arrangören är ett företag eller en förening ska du verifiera paysonkontot som ett företagskonto.

 

Vad är Simple Signup?

En tjänst som hjälper alla arrangörer att emot och anmälningar till event på ett snyggt och enkelt sätt. Du kan använda tjänsten för allt från företagsevent till privata fester, klassåterträffar och medlemsskap i klubbar.

 

Vem kan använda Simple Signup?

Alla som arrangerar något är välkomna att använda Simple Signup. Både privatpersoner, föeningar, myndigheter och företag. Det är helt gratis att använda tjänsten om du inte tar betalt av dina deltagare. Våra kunder arrangerar bland annat kurser, föreläsningar, sporttävlingar, födelsdagsfester, klassåterträffar, vinprovningar, företagsevent, konserter, teaterpjäser, resor och mycket mer.

Facebook

Kontakta oss

För frågor angående evenemang ber vi dig kontakta arrangören.
Vi kan inte svara på frågor om enskilda evenemang.
Om du har en fråga om Simple Signup är du varmt välkommen att kontakta oss.

E-mail
info@simplesignup.se
Telefon
08-559 121 11
Adress
Simple Signup AB
Box 5323
102 47 Stockholm
Org. nummer
556757-5286

Vänligen fyll i captcha